Skip to content
Open onderwijs
  • Wij delen
    • Saxion MOOCs
    • ABM voor Archeologen
    • Blockchain
    • Business Analytics
    • Circulaire economie
    • Eenzaamheid bij ouderen VR
    • HBO-ICT
    • Leven lang ontwikkelen
    • Samen hbo verpleegkunde
    • Smart Industry
    • Toolboxen verpleegkunde (SCORM)
  • Wij hergebruiken
    • In de praktijk
    • Top 10 open leermaterialen – Onderzoek
    • Top 10 open leermaterialen – Communicatie
    • Top 10 open leermaterialen – Psychologie
    • Top 10 open leermaterialen – Economie
    • Top 10 open leermaterialen – Zorg en welzijn
  • Over open
    • Wat
    • Waarom
    • Hergebruiken
    • Ontwikkelen en delen
    • Ontwikkelen van een MOOC
  • Wij delen
    • - Saxion MOOCs
    • - ABM voor Archeologen
    • - Blockchain
    • - Business Analytics
    • - Circulaire economie
    • - Eenzaamheid bij ouderen VR
    • - HBO-ICT
    • - Leven lang ontwikkelen
    • - Samen hbo verpleegkunde
    • - Smart Industry
    • - Toolboxen verpleegkunde (SCORM)
  • Wij hergebruiken
    • - In de praktijk
    • - Top 10 open leermaterialen – Onderzoek
    • - Top 10 open leermaterialen – Communicatie
    • - Top 10 open leermaterialen – Psychologie
    • - Top 10 open leermaterialen – Economie
    • - Top 10 open leermaterialen – Zorg en welzijn
  • Over open
    • - Wat
    • - Waarom
    • - Hergebruiken
    • - Ontwikkelen en delen
    • - Ontwikkelen van een MOOC
Open onderwijs
  • Wij delen
    • Saxion MOOCs
    • ABM voor Archeologen
    • Blockchain
    • Business Analytics
    • Circulaire economie
    • Eenzaamheid bij ouderen VR
    • HBO-ICT
    • Leven lang ontwikkelen
    • Samen hbo verpleegkunde
    • Smart Industry
    • Toolboxen verpleegkunde (SCORM)
  • Wij hergebruiken
    • In de praktijk
    • Top 10 open leermaterialen – Onderzoek
    • Top 10 open leermaterialen – Communicatie
    • Top 10 open leermaterialen – Psychologie
    • Top 10 open leermaterialen – Economie
    • Top 10 open leermaterialen – Zorg en welzijn
  • Over open
    • Wat
    • Waarom
    • Hergebruiken
    • Ontwikkelen en delen
    • Ontwikkelen van een MOOC

Uitvoeren

mei 7, 2019Heleen Hesselink
Moderate

Als de cursus eenmaal gestart is, dient de moderator de vooruitgang regelmatig in de gaten te houden. Monitor de activiteit van de cursus elke dag, inclusief de weekenden. Reageer snel op problemen, vragen en discussiepunten op het discussieforum. Motiveer en enthousiasmeer daarnaast de studenten. Heb je online live sessies gepland? Zorg dat je deze nakomt, verstuur eventueel nog een extra aankondiging en behandel actief de vragen en opmerkingen.

Plan, waar mogelijk, de momenten om updates te geven. Denk bijvoorbeeld aan: de cursus gaat starten, een welkomstbericht, het bereiken van de deadline, etc.

Feedback verzamelen

Verzamel gedurende de cursus relevante informatie zoals de meest gestelde vragen, commentaren, feedback, quotes, etc. Dit kan je niet alleen gebruiken om de cursus te verbeteren of een FAQ, maar ook voor latere promotie van de cursus.

Prev
Next
  • Saxion MOOCs
  • Over TLC
  • Contact
  • CC BY