Skip to content
Open onderwijs
  • Wij delen
    • Saxion MOOCs
    • ABM voor Archeologen
    • Blockchain
    • Business Analytics
    • Circulaire economie
    • Eenzaamheid bij ouderen VR
    • HBO-ICT
    • Leven lang ontwikkelen
    • Samen hbo verpleegkunde
    • Smart Industry
    • Toolboxen verpleegkunde (SCORM)
  • Wij hergebruiken
    • In de praktijk
    • Top 10 open leermaterialen – Onderzoek
    • Top 10 open leermaterialen – Communicatie
    • Top 10 open leermaterialen – Psychologie
    • Top 10 open leermaterialen – Economie
    • Top 10 open leermaterialen – Zorg en welzijn
  • Over open
    • Wat
    • Waarom
    • Hergebruiken
    • Ontwikkelen en delen
    • Ontwikkelen van een MOOC
  • Wij delen
    • - Saxion MOOCs
    • - ABM voor Archeologen
    • - Blockchain
    • - Business Analytics
    • - Circulaire economie
    • - Eenzaamheid bij ouderen VR
    • - HBO-ICT
    • - Leven lang ontwikkelen
    • - Samen hbo verpleegkunde
    • - Smart Industry
    • - Toolboxen verpleegkunde (SCORM)
  • Wij hergebruiken
    • - In de praktijk
    • - Top 10 open leermaterialen – Onderzoek
    • - Top 10 open leermaterialen – Communicatie
    • - Top 10 open leermaterialen – Psychologie
    • - Top 10 open leermaterialen – Economie
    • - Top 10 open leermaterialen – Zorg en welzijn
  • Over open
    • - Wat
    • - Waarom
    • - Hergebruiken
    • - Ontwikkelen en delen
    • - Ontwikkelen van een MOOC
Open onderwijs
  • Wij delen
    • Saxion MOOCs
    • ABM voor Archeologen
    • Blockchain
    • Business Analytics
    • Circulaire economie
    • Eenzaamheid bij ouderen VR
    • HBO-ICT
    • Leven lang ontwikkelen
    • Samen hbo verpleegkunde
    • Smart Industry
    • Toolboxen verpleegkunde (SCORM)
  • Wij hergebruiken
    • In de praktijk
    • Top 10 open leermaterialen – Onderzoek
    • Top 10 open leermaterialen – Communicatie
    • Top 10 open leermaterialen – Psychologie
    • Top 10 open leermaterialen – Economie
    • Top 10 open leermaterialen – Zorg en welzijn
  • Over open
    • Wat
    • Waarom
    • Hergebruiken
    • Ontwikkelen en delen
    • Ontwikkelen van een MOOC

Implement

jul 22, 2020Heleen Hesselink
Moderate

Once the course has started, the moderator should monitor progress on a regular basis. Monitor the activity of the course every day, including weekends. Respond quickly to problems, questions and the discussion forum. In addition, motivate students. Have you planned live online sessions? Send an additional announcement if necessary and actively deal with the questions and comments.

Where possible, plan moments to provide updates. For example: the course is about to start, a welcome message, the deadline, etc.

Collect feedback

Collect relevant information during the course such as the most frequently asked questions, comments, feedback, quotes, etc. This can be used not only to improve the course or a FAQ, but also for later communication and marketing of the course.

Prev
Next
  • Saxion MOOCs
  • Over TLC
  • Contact
  • CC BY